Selecciones de los últimos tres mil años

Con gran emoción, comparto uno de los mejores hallazgos del año: una revista cuyos autores viven o vivieron en los últimos treinta siglos y que escriben, uno al lado de otro, sobre el mismo tema. Dos cosas lamento: no conocer el idioma inglés a la perfección y no tener la revista impresa. Esta noche he leído sólo dos artículos: The Vehicle of Language, que habla sobre los poemas como viajes y no como contenedores de ideas estáticas, y Take Nothing, Leave Nothing, una excepcional narración de la vida en Tristan da Cunha, la isla más remota del mundo.

Sólo la mitad de los artículos de cada revista están disponibles en el sitio web. Tiene también un par de blogs, contenidos de audio y video, enlaces bien editados y otros lujos. Pero lo que se codicia es la revista impresa.

Each issue of Lapham’s Quarterly adopts and explores a single theme. LQ’s first four issues were dedicated, respectively, to War, Money, Nature, and Education, each created with an aim to help readers find historical threads from Homer to Queen Elizabeth I to George Patton, from Aesop to Edith Wharton to Joan Didion. New essays from writers such as Stanley Fish, Fritz Stern, and Andrew Delbanco then knotted each theme together.

A typical issue features approximately 100 “Voices in Time” — themed selections drawn from the archives of the past — and newly commissioned commentary and criticism from today’s preeminent scholars and writers. Lapham’s Quarterly’s modus operandi assumes that valuable observations of the human character and predicament don’t become obsolete. Cicero made the point fifty years before the birth of Christ that, “Not to know what happened before one was born is always to be a child.” Lapham’s Quarterly recognizes and promotes Cicero’s notion that to know our history is to know ourselves.

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